Re:start: Drank, drugs en verslavingen

Wanneer je het hebt over onderwerpen als drank hoor je soms uitspraken als: “Als je gelooft mag je niet te veel drinken, uitgaan of naar feestjes”. Als reactie daarop hoor je dan bijvoorbeeld: “Ja, maar Jezus veranderde zelf water in wijn”. De meningen over onderwerpen als drank, drugs en andere verslavende middelen zijn zeer verdeeld. Aan de ene kant horen we hoe je lichaam een tempel is dat God je heeft gegeven, maar aan de andere kant staat er verscheidene keren in de Bijbel dat je moet genieten van het leven.

Oké, je bent christen en je wilt er ook naar leven. Maar je bent jong, wilt genieten en staat midden in het leven. De mensen om je heen nodigen je uit voor feestjes en gaan samen uit. Maar tegelijkertijd wil je ook je best doen om te leven naar Gods wil. Dit dilemma kan meerdere vragen bij je oproepen: Kun je God eerlijk danken voor alles als je een avond uit bent geweest? Hoe ga je verantwoord om met drank en eventueel andere middelen? Heb je echt drank of drugs nodig om het gezellig te hebben?

In de Re:start dienst van aankomende maand nemen we deze schijnbare tegenstelling onder de loep. Deze tegenstelling kun je niet alleen voelen in je eigen leven, maar is ook terug te vinden in de Bijbel. Want de uitspraken “je lichaam is een tempel” tot “geniet van het leven” zijn beide terug te vinden in dit boek. Wil jij weten hoe jij de balans kunt vinden tussen deze twee uiteindes? Neem dan niet alleen al je vrienden mee naar een feestje, maar ook naar deze Re:start dienst en ontdek wat Rik Bikker ons graag over dit thema wil vertellen! De Re:start dienst is op zondag 2 februari om 19.30 in de Jeruzalemkerk

.2 februari restart.jpg

De Hoeksteen